×
سه‌شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۸
۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۶ ۲۲:۵۸

25 راه برای داشتن زندگی خوشحال

25 راه برای داشتن زندگی خوشحال خوشحالی و شادی برای همه متفاوت است. برای شما، شاید در صلح باشد، یا بودن با گروهی از دوستانی که بدون هیچ قید و شرطی قبولشان دارید و یا دنبال کردن مهم ترین آرزوهایتان باشد. صرف نظر از نسخه شادی واقعی شما، زندگی شادتر و رضایت بخش تر از این حرفاست.

چند ترفند از عادت های معمولی می تواند به شما کمک کند. آیا تا اکنون سعی کرده اید عادت بدی را تجربه کنید. خوب، عادت های خوب نیز عمیقا جذاب هستند. چرا بخشی از این عادت های مثبت در زندگی به چشم نمی آیند؟ به گزارش بهداشت نیوز به نقل از دکتر سلام، اگر برخی از این عادت ها به منظور افزایش خوشحالی و شادی باعث ایجاد استرس اضافی شوند یا فقط با شیوه زندگی شما مناسب نباشند، آنها را کنار بگذارید.

با کمی وقت و تمرین، متوجه خواهید شد که چه کاری به نفعتان است و چه کاری به نفعتان نیست.1. افزایش خوشحالی و شادی با لبخند زدن بیشتروقتی خوشحال می شوید لبخند می زنید اما این در واقع یک احساس دو طرفه است. ما لبخند می زنیم چون خوشحال هستیم و لبخند باعث می شود مغز دوپامین را آزاد کند و ما را خوشحال کند.این بدان معنا نیست که شما باید همیشه با یک لبخند جعلی روی صورتتان گچ شده باشید.

اما دفعه بعد احساس می کنید کم است، لبخند بزنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. یا هر روز صبح با لبخند زدن به خودتان در آینه شروع کنید.2. ورزش:ورزش فقط برای بدن نیست. ورزش منظم می تواند به کاهش استرس، احساس اضطراب و علائم افسردگی کمک کند، در حالی که باعث افزایش اعتماد به نفس و شادی نیز می شود.حتی یک مقدار فعالیت بدنی نیز می تواند تفاوت ایجاد کند.

شما مجبور نیستید برای یک ورزش های سه گانه  یا مقیاس صخره ای تمرین کنید – مگر اینکه این کار واقعا باعث خوشحالی شما شود، البته که هست.فریب تقلای بیش از حد نیست. اگر شما به طور ناگهانی خود را به یک رویه شدید پرتاب کنید، احتمالا فقط ناامید (و ناراحت) خواهید شد.این تمرینات را در نظر بگیرید:هر شب بعد از شام در اطراف آپارتمانتان پیاده روی کنید.

برای یک کلاس مبتدی در یوگا یا تای چی، ثبت نام کنید. روز خود را با 5 دقیقه کشش شروع کنید.کارهایی را به یادتان بیاورید که قبلا با انجام دادنشان لذت می برده اید، اما از کنار آن ها فرار کرده اید. یا فعالیت هایی که همیشه می خواستید امتحان کنید، مانند گلف، بولینگ، و رقص.3. برای افزایش خوشحالی و شادی به میزان کافی بخوابید:مهم نیست چقدر جامعه مدرن ما را به سوی خواب کمتری هدایت می کند، ما می دانیم که خواب کافی عامل قابل اعتماد برای سلامت، عملکرد مغز و رفاه عاطفی است.

اکثر بزرگسالان هر شب حدود 7 یا 8 ساعت خواب دارند. اگر شما در طول روز از کمبود خواب رنج ببرید  یا به طور کلی احساس کنید که گیج هستید، بدن ممکن است به شما بگوید که نیاز به استراحت بیشتری دارید.در اینجا چند نکته را برای کمک به یک روال خواب بهتر ذکر می کنیم:ساعات خواب خود را برای هر شب یادداشت کنید.

بعد از یک هفته، باید یک ایده بهتر داشته باشید که چگونه کارتان را انجام می دهید. هر روز، همانند آخر هفته ها بخوابید و از خواب بیدار شوید.ساعت را قبل از خواب به عنوان زمان آرام نگه دارید. هنگام دوش گرفتن  آواز بخوانید، یا چیزی را آرام کنید. از خوردن و نوشیدن سنگین پرهیز کنید. اتاق خوابتان را تاریک، سرد و آرام نگه دارید.

. از ملافه های خوب استفاده کنید.اگر عادت دارید که چرت بزنید؛آن را به.....


کد خبر : 477224  |  بهداشت نیوز

اخبار مرتبط

پربیننده ترین خبرها

آخرین عکسهای خبری