×
دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
۴ ۱۳۹۸/۲/۳۱ ۲۰:۳۳

تاثیر عادات و رفتار‌های روزانه کودک در خواب شبانه

تاثیر عادات و رفتار‌های روزانه کودک در خواب شبانه تا وفتی که شما فرزندی ندارید، نمی‌توانید درک کنید که حاضر شدن و رفتن به خارج از منزل در صبح چقدر دشوار است. بلند شدن از رختخواب، لباس پوشیدن، شانه کردن موها، درست کردن صبحانه و خوردن آن، مسواک زدن، پیدا کردن کفش‌ها، مرتب کردن کیف و غیره.

هر کدام از این‌ها آنقدر زمان بر است که می‌تواند روزتان را از همان ابتدا دشوار کند. به گزارش بهداشت نیوز به نقل از پارسینه، تا وفتی که شما فرزندی ندارید، نمی‌توانید درک کنید که حاضر شدن و رفتن به خارج از منزل در صبح چقدر دشوار است. بلند شدن از رختخواب، لباس پوشیدن، شانه کردن موها، درست کردن صبحانه و خوردن آن، مسواک زدن، پیدا کردن کفش‌ها، مرتب کردن کیف و غیره.

هر کدام از این‌ها آنقدر زمان بر است که می‌تواند روزتان را از همان ابتدا دشوار کند. اگر می‌خواهید این روند را ساده‌تر کنید، ترفند‌های زیر را به کار ببندید.از شب قبل آماده شویداین ترفند به یاری بسیاری از خانواده آماده است. بعضی‌ها لباس‌هایشان را آماده می‌کنند یا بعضی دیگر میز صبحانه را از شب قبل می‌چینند.

شما نیز می‌توانید تعدادی از کارهایتان را از شب قبل انجام دهید.لوازم را در جا‌های غیر معمول بگذاریدشاید دوست داشته باشید که همیشه کفش‌ها در اتاق خواب باشند یا لباس‌های کودکتان در کمدش، اما برای سرعت بخشیدن به کارهایتان در روز، بهتر است آن‌ها را در مکان‌هایی که به آن تعلق ندارند، بگذارید.

به عنوان مثال شانه را در ماشین‌تان بگذارید تا کودکتان بتواند در راه مدرسه موهایش را شانه بزند یا لباس‌ها را روی صندلی غذاخوری آویزان کنید تا مجبور نباشید ساعت‌ها وقت‌تان را صرف پیدا کردنشان در کمد کنید.کار‌ها را مشخص و تنها به آن‌ها بپردازیدبسیاری از مادران می‌گویند که حذف کار‌های اضافی، مانند روشن و تماشا کردن تلویزیون، می‌تواند موجب تمرکز کودکان و تسریع کارهایشان شود.

مسابقه‌ای ترتیب دهیدبعضی مواقع لازم است برای انجام کار‌ها مسابقه‌ای ترتیب دهید تا کودکتان سرعت اش را بالا ببرد. به عنوان مثال با فرزندتان در لباس پوشیدن به رقابت بپردازید، هر کسی که زودتر لباس‌هایش را به تن کرد، برنده است.از زنگ ساعت یا تایمر استفاده کنیدزنگ ساعت را در زمان مقرر تنظیم کنید.

(به عنوان مثال ۱۵ دقیقه مانده به اتوبوس) یا در اتاق کودک تان زنگی بگذارید و برای بیدار کردنش، چند بار آن را فشار دهید.قبل از خواب برای کودک آرامش ایجاد کنیدبرای کمک به خواب ازغذا‌های حاوی تریپتوفان مثل شیر و گوشت بوقلمون استفاده شود و به‌عنوان میان وعده قبل از خواب به کودک اسنک‌های سبک داده شود.

فعالیت‌های خوب قبل از خواب شامل حمام گرفتن با آب گرم، خواندن داستان برای کودک، داشتن ساعتی همراه با آرامش با خانواده، گوش کردن به موزیک ملایم یا صدا‌های طبیعی، یادآوری خاطرات شیرین نیز در ایجاد شرایط خواب راحت موثر است.همراه با بزرگ شدن کودک، روتین زمان خواب را می‌توان تغییر داد به طور مثال می‌توان در خارج ازمنزل قدم زد یا راجع به حوادث روز یا برنامه فردا صحبت کرد یا به انجام بازی‌های کارتی یا تخته‌ای یا پازل، پرداخت.

.کودکان بزرگتر ممکن است قبل ازخواب به مطالعه بپردازند یا به موزیک گوش کنند.....


کد خبر : 507084  |  بهداشت نیوز

اخبار مرتبط