×
شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۸
۶ ۱۳۹۸/۴/۲۱ ۰۰:۵۹

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

روزنامه جام‌جم: شاید تعجب کنید اگر بشنوید نخستین خرید الکترونیک سال ۱۳۵۸ شمسی/ ۱۹۷۹ میلادی انجام شده است؛ آن زمان یک مخترع انگلیسی تلویزیون را با خط تلفن به رایانه‌ای با قابلیت پردازش مبادلات پولی متصل کرد و به این ترتیب پایه‌گذار صنعت تجارت الکترونیک شد. امروزه خرید اینترنتی به یکی از جنبه‌های فناوری مدرن تبدیل شده و توانسته است با موفقیت خودش را وارد همه جنبه‌های زندگی ما کند.

حالا مصرف‌کنندگان این امکان را دارند که تقریبا هرچیزی را از اینترنت بخرند و محصول مورد نظرشان را فقط با چند کلیک به طور مستقیم دریافت کنند. پیشرفت‌های فناوری ابعاد تازه دیگری نیز به تجارت الکترونیک داده و قوانین تازه‌ای برای آن تعریف کرده است که ارمغان آن‌ها تجربه‌ای آسان‌تر و لذتبخش‌تر برای خریداران و مصرف‌کنندگان است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چند فناوری جدید که در حال تغییر قوانین بازی و بازتعریف مفهومی به نام مشتری هستند.۱. انتخاب کالا با عینک واقعیت مجازی
رویاپردازی درباره واقعیت مجازی از دهه ۱۳۶۰/‌۱۹۸۰ آغاز شد و اکنون این رویا به گونه‌ای که در گذشته غیرممکن به نظر می‌رسید به واقعیت تبدیل شده است.

حالا کاربران می‌توانند یک عینک واقعیت مجازی را روی سر خود قرار دهند و وارد دنیای واقعیت مجازی با جزئیاتی جذاب و دلفریب شوند. امکان استفاده از این فناوری برای خرید آنلاین هم وجود دارد. مصرف‌کنندگان به کمک عینک‌های واقعیت مجازی وارد فروشگاه‌های واقعیت مجازی می‌شوند و در میان محصولات این فروشگاه‌ها گردش کرده و اقلام مورد نظر خود را جست‌وجو می‌کنند.

اگر کیت واقعیت مجازی مورد استفاده، دارای حسگر‌های دستی یا کنترلر‌ها باشد، کاربران حتی می‌توانند قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، اقلام مجازی را انتخاب کنند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند؛ سپس مواردی را که تصمیم به خریدشان دارند در سبد مجازی قرار داده و فرآیند خرید را با ارائه اطلاعات پرداخت خود تکمیل کنند.

۲. خلق محصول مورد نظر با پیکربندی سه‌بعدیمعمولا کسانی که نیاز به محصولات سفارشی از کشو، کمد و در و پنجره گرفته تا جواهراتی مثل انگشتر دارند، باید برای دریافت اطلاعات و توصیه‌های احتمالی به فروشگاه‌های تخصصی مراجعه کنند یا با آن‌ها تماس بگیرند. اما استفاده از پیکربندی سه‌بعدی سرعت این روند را افزایش می‌دهد.


پیکربندی سه بعدی یک کالا یا محصول، روندی جدید در خرید آنلاین و تجارت الکترونیک است که به لطف توسعه سریع فناوری نمایش گرافیک سه‌بعدی (WebGL) در مرورگر وب مشتریان امکان‌پذیر شده است. تنها مشکلی که مانع سریع‌تر شدن روند رشد این فناوری می‌شود نداشتن ابزار کارآمد است. خوشبختانه با ورج‌تری‌دی (Verge۳D) می‌توانید سفارشی‌ساز سه‌بعدی تعاملی را به راحتی ایجاد کنید.

با استفاده از این فناوری، مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولی خلق کنند که بیشترین تناسب را با نیاز و سلیقه آن‌ها داشته باشد.۳. تصمیم‌گیری برای خرید با فناوری واقعیت افزوده«واقعیت افزوده» راه دیگری برای کسانی است که از خرید آنلاین استقبال می‌کنند. خرید وسایل خانه یا دیگر اقلام مورد نیاز منزل به صورت آنلاین کار آسانی است، اما کاربران همیشه نمی‌توانند ببینند چیزی که سفارش داده‌اند وقتی بیاید و در اتاق در محل خود قرار.

.....


کد خبر : 729797  |  برترین ها